2013. január 31., csütörtök

Mintha vmi cseh film életre kelt jelenetét látnád, amikor bepillantasz a gyárudvarra.
Emberek, piros korcsolyákkal, körbe-körbe kavirnyásznak egy bazi nagy, égbe nyúló, díszes kémény körül. Ha még március 11. előtt Pécsen jártok, feltétlenül menjetek be egy órára a Pirogránit koripályára a Zsolnay-negyedben. Utánozhatatlan a hangulata. Amikor először ott jártam a napokban, nem győztem magamba szívni a látványt. Az elhagyott, hatalmas gyárépületek, és a nyers téglafalak meg kémények a színes kerámiadíszekkel egészen fantasztikusak.
kép:zsn.hu
 
Ma visszamentünk. Nem volt egy lélek sem az udvarban. A kölcsönzőben szert tettem egy pár egyen korcsolyára, miközben a biztonsági őr kibújt a szemközti kávézóból, de szigorúan csak egy pillanatra, hogy egy  biccentéssel eltépje a jegyem, mielőtt jégre lépek. Utána úgy ítélte meg nem kell engem őrizni, és sürgősen visszavonult a kávézóba. Enyém volt egyedül az egész koripálya. 
 Egy baj volt csak. A szép piros korcsolya, amit a kölcsönzőben adnak, egytől-egyig hokikori. Amivel én nem tudok korcsolyázni. Sosem volt még ilyen a lábamon. Csetlettem-botlottam benne egy ideig, majd amikor már sikerült pár centit siklani, elkezdtem élvezni.

Néha áthaladt az udvaron egy-két ember, és egyszer csak azon kaptam magam, hogy először beszivárgott egy szemüveges kis óvodás, aki mindenáron fogócskázni akart. Megsajnáltam, játszottam vele egy kicsit, és elkaptam párszor a grabancát. Aztán jött két lány, barátnők, akiken  szintén nem tudtak menni a hokikorival, és csak a palánkba kapaszkodva csúszkáltak, lépkedtek óvatosan körbe-körbe. Utána három kamasz srác jött, viháncolva, nagyokat esve. Hatásos voltam kedvcsinálónak, de ezen a ponton ki is szálltam a játékból. Jó móka, de egy óra elég volt belőle. A műanyag pálya a valódi jéghez képest nagyon vacak, de az élmény kedvéért, hogy egy kályhagyári kémény körül korizol, bőven megéri!


 A kémény egyébként a Cifra-kémény, ami a kályhagyári kemencék gyűjtőkéménye volt egykor. És valóban cifra. Tele van kerámiadíszekkel, de messze nem annyira csicsás, mint mondjuk az alföldi szecesszió gyöngyszemei, a mézeskalács házak, és színes-csillogó kupolák.
szörnyfej a kéményen
a kémény virágai
A Zsolnay negyedben most hétvégén lesz a Jégvirág-fesztivál. Lesz Csokoládé karnevál, jégszobrászat, Rutkai Bori, gyárturizmus, Cabaret Kutuzov, szóval menjetek, ha tehetitek. Mi sajnos nem tudjuk megvárni, mert szombaton már Balatonfüreden van jelenésünk, a szívkórházban.

Ui: Ha tetszett, és még nem tettétek, ne legyetek restek, adjatok egy szavazatot a kirándulós blognak. Köööszi.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Copyright (c) 2010 Kirándulós blog. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.